امروزه به طور فزاینده ای مشتریان از موبایل برای دسترسی به سرویس ها و محتوای دیجیتال استفاده می کنند و اگر هم به آنالیز سایت خود نگاهی بیندازید متوجه این موضوع در داده های سایت خود خواهید شد. مشتریان بیشتر از قبل دنبال سازگاری سرویس شما با موبایل هستند و وقتی سایت شما را بازدید می کنند این مورد را مد نظر قرار می دهند و نه تنها سایت را با سایر رقبا بلکه با خدماتی که هر روز ممکن است استفده کنند مقایس و رتبه بندی می کنند.
وقتی بحث تجربه کاربری پیش می آیند سرعت اهمیت پیدا می کند. مطالبه درباره مشتریان نشان می دهد که استرس انتظار بعلت کندی سرعت در موبایل مثل تماشای یک فیلم ترسناک یا حل مسئله ریاضی یا بزرگتر از آن انتظار در صف فروشگاه خرده فروشی است. و کندی که علت آن سرعت موبایل است فقط نا امید کننده نیست بلکه تأثیر منفی روی نتیجه یک تجارت یا کسب و کار دارد. به عنوان مثال ما دیده ایم که تأخیر یک ثانیه ای در زمان بارگذاری تلفن همراه میتواند نرخ تبدیل را تا ۲۰ در صد کاهش دهد.

بهینه سازی سرعت بارگذاری می تواند سایت شما را برای مخاطبینی که سرعت اینترنت پایین تری دارند و ممکن است سایت برای آنها در دسترس نباشد، در دسترس تر قرار دهد.
در واقع خیلی از برند ها روی سرعت موبایل سرمایه گذاری کردند و نتایج فوق العاده ای گرفتند.تنها در یک مثال سایت Furniture Village که یک سایت خرده فروشی روستایی است سرعت سایت خود را مورد بررسی قرار دادند برای رفع مشکلاتی که پیدا کردند طرح توسعه ای ارائه کردند و نتتیجه آن کاهش ۲۰ درصدی زمان بارگذاری صفحه و افزایش ۱۰ درصد نرخ خرید مشتریان شد.